måndag 29 juni 2015

Att renovera en Cycle Pro Grizzly Peak del 3 av 3

Någonstans stannade renoveringen av, när jag fått på kedjan, fått dit alla detaljer men inte fick ordning på framväxeln. Är det något jag hatar att justera är det framväxlar. Här skulle jag dessutom försöka passa in den med ett nytt vevparti och på en ram som hade ett skruvhål precis där klämman till växeln skulle sitta. Så jag gav upp och ställde ner cykeln i källaren ett tag.

När den fått stå där och mogna ett tag, tog jag beslutet att lämna in cykeln för att få ordning på växlarna. Det var mitt bästa beslut hittills. Bromsarna fixade jag till själv och så var cykeln klar!

Från gammal rostig mountainbike till någon slags city cruiser. Vad som hänt sen bilden togs är att styret sänkts och att jag gett upp om bromsarna. Jag lät originalbromsarna sitta kvar och det visade sig vara ett misstag. De är riktigt, riktigt usla och att försöka ställa in dem resulterar bara i att jag sliter mitt hår (ja, det som finns kvar...). Så jag skall beställa ett par Tektro-canti's och sätta dit. Sen ska man väl kunna rulla ner till stranden i sommar! Tanken är att få dit någon slags pakethållare fram också, men det är ingen panik med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar