tisdag 31 mars 2015

Fyraminutare


Ponera att jag jobbat med jag jobbat med sångaren i ett av Sveriges - i sin genre - största band, som vunnit två grammisar och spelat världen runt. 

Samme sångare som erbjudit sig introducera J Mascis för mig, lärt mig "allt" jag kan om obskyr heavy psych som Damnation, Tin House, Leaf Hound, November, Mountain och Blue Cheer.

Låt oss säga att vi jobbade ihop i tio år ungefär, alltså rent hypotetiskt - och att hans band ett tag delade trummis med deras vänner i rockbandet Spiders. Spiders släppte en ny skiva förra året och på den ligger två "medryckande" låtar som klockar in på runt 4 minuter, vilket gör låtarna jutmärkta för pass med fyraminutersintervaller på trainern. Alltså det jag ska köra ikväll.

Ja, då undrar jag vad han hade tyckt om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar