torsdag 8 januari 2015

Seth Avett och Jessica Lea Mayfield gör Elliott Smith-tribute-skiva



Jag vet inte riktit vad jag ska tycka eller tro om detta. Elliott Smiths musik är fortfarande väldigt viktig för mig och jag har spelat mycket av bootlegsamlingen "Grand Mal" i sommar/höst/vinter. Ett inlägg om den samlingen är på gång och är påbörjat, men jag får aldrig klart det. Inget jag skriver bär de tankarna jag vill förmedla om musiken.
Samlingen "To: Elliott, From: Portland" var ett liknande projekt som det ovan, men jag hade svårt att ta in det. Vem behöver covers när låtarna är perfekta som de är? Tycker kanske att Avetts och Mayfields låtval var lite tråkigt, de har verkligen siktat in sig på Elliott-standards. Men det ska bli intressant, jag kommer definitivt att lyssna när skivan väl kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar