tisdag 2 december 2014

Musikåret 2014

2014 har varit annorlunda. Inte sen artonårsåldern har jag köpt så här få skivor. Det har en del att göra med att portopriserna från USA gått upp markant, men framför allt har det att göra med att jag är totalt uttråkad vad gäller musik. Jag lyssnar nästan konstant på musik, men det är liksom inte kul längre. Inget fastnar. Jag lyssnar på gammal tråkig musik jag hört tusentals gånger och som jag ens är tveksam till om jag gillar. Men det är bekvämt.

Jag har gjort en Spotifylista över årets album, över det jag gillat. Andra sidor listar årets album, jag vet inte vad som är det. Kanske är det Damien Jurado? Jag tror det. Antagligen har jag lyssnat mer på bonusskivan till albumet, det akustiska albumet "Sisters" med några låtar från albumet, några nya och framför allt, med en kör. Lyssna på fantastiska "All for you" i videon ovan.

Annat värt att lyfta fram, som andra kanske noterat i den grad de förtjänar är: Julie Byrne, Grouper, Woods, the Autumn Defense, Paper Cuts, Conor Oberst, Mystic Braves, the Growlers, La Sera, Twilight Sad. Alla dessa finns på min lista, som ni kan hitta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar