torsdag 22 augusti 2013

Sålt!


Jag fick inte lägga ut den här bilden på Instagram för E, men jag gör en chansning och gör det här. Vi hade handlare på besök förra helgen, från butiken Old Stuff i Göteborg. Ett ultimatum ställde vi upp, vi säljer allt eller inget - inget duttande med småsaker hit och dit. Här finns kaffeserviser, keramik, glas, plast, en ishink i form av ett päron - ja massor av kul grejer. Vi fick ett bud vi blev ganska nöjda med, det är långt mindre än vad vi betalt för sakerna - men vi blev av med allt på en gång och slapp åka in till Slottskogen och sälja på bakluckeloppis. 


Vi packade ner allt i kartonger och papperspåsar (det mesta var packat förut, så det var mer en fråga om att lägga tillbaka det i de lådor där det hörde hemma). Det blev ganska många lådor. Jag räknade antal objekt, drygt 350 stycken saker blev vi av med.


Här ser ni två av de soffbord som gick med i lasset, ett "Frisco" av Folke Ohlson för Bodafors och ett litet i mahogny av Severin Hansen för Haslev. Barnstolen skulle gått med, men de fick till slut inte med den i bilen - så den har vi kvar. Jag köpte den för att den var billig och fin, men vi ska inte ha några barn så vi har ingen användning för den. Har haft den ute på annons tidigare, helt utan napp. Trodde faktiskt att den skulle gå åt på en gång, att retro-Majorna-föräldrar skulle nappa på en gång. Någon som är intresserad?

Vi har fortfarande alldeles för mycket saker, men det här var det berget av saker som tyngde ner oss. Nu kan vi i lugn och ro sortera ut allt annat som skall bort. På söndag kommer dessutom en firma och hämtar Moment-soffan, som skall till Uppsala. Så det kommer också bidra till att vi helt plötsligt har lite plats, något som är lite ovant för oss. Förhoppningsvis kan vi (jag) hålla mig och inte fylla upp det utrymmet med fler saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar