tisdag 13 augusti 2013

Någon slags återkomst

Aldrig har väl blogg-Sverige varit så ödsligt som denna sommar. Själv har jag knappt funderat på min egen blogg sedan slutet av juni. Men nu är allt som vanligt igen, regnet piskar mot fönstrena och svampen tittar (förhoppningsvis) fram i skogen.

I sommar har vi knappt besökt en enda loppis. Tidigare år har vi besökt massvis med loppisar hela sommaren, men nu har vi kommit fram till att det alltid berott på vi alltid haft semester med dåligt väder. Det har alltid funnits ett behov av att aktivera sig. I år har det räckt med att sitta på verandan och läsa eller sitta på klippan vid sjön och soltorka efter ett bad.
Istället gör vi lite tvärtom i vår familj. Efter otur med en handlare som tackade nej till att köpa saker av oss innan vi ens visat upp allt, kommer nu till helgen en annan handlare och ska titta på allt. Vi har dessutom hämtat hem allt som stått hos mina föräldrar. Totalt kan det röra sig om minst 3-400 objekt som vi vill bli av med. Från början hade vi tänkt sälja på bakluckeloppisen i Slottskogen, men vi orkar inte/har inte tid, så därför får det bli så här. Hoppas bara att de köper allt, det är lite vårt ultimatum - allt eller inget. Att sälja någon vas eller kaffekopp här och där känns totalt meningslöst. Då kan jag lika gärna köra det till tippen.
Så vi får se, förhoppningsvis får vi lite ledig yta i huset och lite "frid" i sinnet. Det är inte sunt att äga så här mycket saker, det tynger ner en.

Jag ser fram emot ölbryggning, mer cykling, skogspromenader, kanot i sjön och svampplockning. Vill man ha ett lämpligt soundtrack till det här har jag dessutom gjort en playlist ni gärna får lyssna på. Här: Bakom tjärnen, förbi gläntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar