onsdag 12 juni 2013

Kullalyckan Hembryggeri



Som jag nämnde i förra inlägget så är det ölbryggning på gång. Jag bryggde med ett par kompisar i höstas, så sen dess har jag läst, läst och läst. Och funderat på vad jag vill göra.

Självklart vill jag göra snygga etiketter, men jag gissar att jag ganska snart kommer tröttna på att klistra etiketter på flaskor... Men så här i början känns det kul att kunna ge bort något eller bjuda på något som man gjort själv. Stället vi hyr heter Kullalyckan så självklart skall mitt minibryggeri heta det. Sen använder jag samma design på etiketten till alla sorters öl och bara skriver vad för variant det är. Blir enklast så.

Ovanstående design har jag kommit fram till genom att skriva ut ordet KULLALYCKAN med typsnittet "Kenyan Coffee" (finns gratis ute i cyberrymden) som jag sedan lagt ett papper över och ritat av för hand, vid ett ljusbord. Detta för att komma åt den lite handgjorda känslan utan att det skall se ut som skräp.
Huset är faktiskt en bild jag tagit på huset vi bor i, med min iPhone, som jag sedan skrivit ut och ritat av konturerna över ett ljusbord. Och nu har jag scannat originalen på jobbet för att kunna redigera dem. De blev lite bleka som synes, så jag får mixtra lite med kontraster och så för att det skall bli bra. Så detta är råvaran, så att säga.

Vad tycks?

1 kommentar:

  1. Ser trevligt och eget ut. Såg jag etiketten på en flaska på Systemet skulle jag bli nyfiken.

    SvaraRadera