måndag 20 maj 2013

Hur dyrt kan ett bord bli?

IMG_3516 Trogna läsare kanske minns att jag plockade upp ovanstående bord förra sommaren, för bara 50kr. Jag trodde att vi skulle ha plats för det i huset - men nu står det mest och samlar damm. Dessutom var det tänkt som ett litet projekt att pilla med, då det var i ganska risigt skick. Faner och trä är dock intakt, det är bara lacken som fått lite stryk.

Jag har inte tänkt så mycket på vad det är för bord, tänkte att det var ett ganska standard funkis-bord. Det är lite för högt för vår soffa, så vi kan inte heller ha det i vardagsrummet.

Här om dagen sökte jag dock efter en grej i Bukowskis Markets arkiv, nämligen art deco-soffbord. Jag gillar Art Deco, men anledningen var att jag sett ett i en lokal antikaffär och ville bilda mig en uppfattning om huruvida detta var billigt eller inte. Döm om min förvåning när följande bord dyker upp när du söker på "art deco".



Allt från 5500 till 2900 som lägst. Ok, mitt bord har inte samma faner - men hallå? Vad är det för bord? Varför betalar folk så vansinnigt för detta bord, så märkvärdigt är det väl ändå inte? Tyvärr är ju mitt bord inte i originalskick, så jag kan ju inte förvänta samma summor om jag säljer det, men det blir nog att köra det till Bukowskis Market, kanske vill någon där ute betala hutlösa summor för ett ganska oansenligt bord jag gav 50 spänn för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar