torsdag 2 maj 2013

En Lord i vardagsrummet


Det hade ropat på mig från Blocket i flera veckor. Varför var det ingen som köpte? Priset var bra, skicket hyfsat - var det bara jag som såg? Igår fick jag nog, ringde på annonsen, pressade in det i vår lilla Seat Ibiza (aj mina knän + rygg) och körde hem det.


Skrivbord har jag velat ha sedan jag flyttat hemifrån, men aldrig hittat något jag haft råd eller plats med. Men det här behåller vi.


Arne Wahl Iversen ritade, Ikea sålde det och namnet lär vara "Lord". Nu får det en omgång med lite Baolin, men att det är lite slitet gör mig inget - det här är en möbel att använda!

9 kommentarer:

  1. Vet inte vad du betalade, men det var RIKTIGT snyggt! Gäller bara att hitta en plats där du kan ha det ute i rummet, så att bokhyllan på framsidan kan visas upp!

    Grattis till ett snyggt fynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tyvärr inte plats att visa upp hyllan just nu, men det blir nog bra ändå. Jag prutade hårt (halva priset, haha), men säljaren släppte det för 700kr. Det var ett bra pris som passade min plånbok!

      Radera
  2. Riktigt läckert skrivbord! Grattis till ett mycket bra köp Daniel.

    SvaraRadera
  3. Har aldrig sett skrivbordet tidigare och tycker att det är otroligt snyggt. Verkligen en "vill-ha-sak".

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Jag har precis köpt ett likadant skrivbord för 4000kr haha, jag tyckte det var billigt..? :) Hur hittade du det på blocket? Var det i norrland och annonserat som gammalt skräpskrivbord? :)

    /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag avslöjar inte mina knep för att hitta bra saker. Men det var inte i Norrland i alla fall, det några mil utanför Göteborg.

      Radera