måndag 15 april 2013

Ny kategori: Ur vinylbacken


Jag har en del skivor, ungefär hälften av dem är vinyl. Vinyl upplever ju en renässans nu, men det är inte ny vinyl jag talar om, utan den sortens skivor som jag köpt på loppisar, skivbörsar eller på nätet. Först och främst sådant som inte finns i någon stor spridning på CD eller streaming. En skiva, några kort rader om den och kanske ett låt-exempel i form av en youtube-länk. Snabbt, kort - men roligt. Ovanstående (Captain Beyond) är ett exempel på en skiva jag skulle kunna skriva om, om jag inte redan gjort det på en tidigare blogg. Hellre obskyrt och roligt än mainstream, men även mainstream och bortglömt. Ni får se.

2 kommentarer:

  1. Kul! Har något liknande planerat, där jag tänkte gå igenom skivor som befinner sig i skivhyllans limbo; skivor som jag inte bestämt mig för om de ska sparas eller försöka sälja/slänga/ge bort.

    SvaraRadera
  2. Jag har en sån back med vinylskivor, sånt jag köpt för att det varit billigt eller sett kul ut - men som egentligen är skräp. Det vet jag inte hur jag skall bli av med. Kanske får ge bort det till någon loppis, helt enkelt...

    SvaraRadera