torsdag 3 januari 2013

Sen sist.

Något av det värsta jag vet med bloggar är när de ber om ursäkt för sin frånvaro eller för att de inte gör inlägg. Samtidigt är det ju trist med bloggar som inte uppdateras. Men vi har ju riktiga liv också. Eller? Jag har iallafall det...

Så, vad har hänt sen sist?
- Jag har gått upp 3 kilo under hösten, men totalt 6 kilo sen jag började gå upp igen. Det kan ju möjligtvis ha något att göra med att jag börjat dricka öl igen, slutat träna tre gånger i veckan och fullkomligt dykt ner i det svarta hål som är efterrätter och lösgodis. Så kan det gå. Hopp om bättring!

- Jag har "lärt" mig brygga öl. Tillsammans med några vänner har jag bryggt en omgång öl och laddar nu för en egen bryggomgång, tillsammans med min far. Kan handla mer om det här kanske, eller så inte.

- Större delen av vårt glas och keramik ligger i lådor. Det blev för mycket, inte snyggt och en pest att damma. Egentligen är det nog lite för mycket framme nu också, men jag orkar inte packa ner det.

- Jag har skrivit några texter åt min vän Jonathan, som jag spelat i samma band som. Han satte samman några årsbästalistor från folk som skriver om musik och gjorde en pdf-tidning av det. Jonathan är mycket begåvad och tidningen är kul och bra, så läs och ladda ner den här - alldeles gratis.

- Jag har uppenbarligen blivit en äldre herre, eftersom jag på sistone gjort följande; ramlat i trappan inomhus och slagit mig ganska ordentligt - eventuellt en spricka i ett revben, ätit möglig leverpastej, gått in på toa med ett dricksglas i handen och stött ner ett paket med näsdukar i toaletten och sen sett en droppe skvätta upp från toastolen ner i dricksglaset.

- Köpt ganska många växter, men inget på loppis.

- Bestämt mig för att sälja en hel del saker så att jag har råd med en mountain bike istället.

Ja, det där var väl kanske inte så kul att läsa och vi får väl se vad det blir för inlägg framöver. Jag ber om ursäkt om vi mejlats om retrogrejer ni vill köpa och jag inte svarat. Har inte haft tid eller ork till att svara. Vi packar ner allt i lådor nu med målet att sälja det på bakluckeloppisen i Göteborg i vår. Om lådorna ens ryms i bilen. Nåväl. Vi hörs kanske snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar