torsdag 12 juli 2012

Så nära, men ändå så långt borta

Ett besök på de lokala loppisarna slutade med både besvikelse och glädje. Besvikelse eftersom jag såg en köpare hitta en Rörstrand-vas av Stålhane precis innan jag kom dit och eftersom han nöjt förklarade att han minsann kunde få 600kr för den på nätet (det tror jag inte på). Jag är inte särskilt förtjust i den sortens spekulation, att alla ska casha in på retrotrenden. Men men, samhället är sådant och det är bara att bita ihop.

På nästa loppis var lyckan något bättre. Sommar och semester betyder mycket folk - mycket folk som skall rycka i samma grejer. Men bland glaset fann jag nedanstående vas för 35kr. Det var väl helt okej, med tanke på nagget i öppningen. Det kommer inte synas sen ändå och nog är vasen fin som den är. PO Ström för Alsterfors, om jag inte är ute och cyklar.

3 kommentarer:

  1. Hej Daniel.

    Klart jag är intresserad av Tuff tuff, men allt hänger ju så klart på priset :)
    Vi har ju redan en tallrik....

    SvaraRadera
  2. PO Ströms vaser är riktigt fina. Jag tycker att jag ser dem lite här och var bland bloggarna men har tyvärr aldrig sprungit på någon på en loppis. Hoppas att jag också hittar en på loppis snart! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt bara två, skulle gärna ha fler. Men det är de enda jag sett på loppisar - de jag har. Skulle gärna ha fler, men tänker inte betala mycket pengar för en!

      Radera