torsdag 19 juli 2012

Pernilla

Det blir lite stiltje på bloggen innan den knappt kommit igång, men det beror som sagt på att vi är mitt uppe i en flytt, samtidigt som vi försöker iordningställa huset vi ska flytta till, jobba de sista skälvande dagarna innan semestern och ja, faktiskt ha ett liv.

Vi kommer ju hyra huset, så det är inga stora renoveringar det handlar om, det är snarare en upprensning efter tidigare hyresgäster. Men det har visat sig nog så svårt...

Men för att visa något av det som bloggen bland annat skall handla om, så får jag visa ett Blocket-fynd från sommaren, som jag efter lång övertalning fick köpa. Min fru är inget stort fan av Bruno Mathsson, men vi har ju redan en Karin och jag tänkte att Karin och Pernilla får mötas, och den man trivs bäst med får stanna.

Stolen är, lite ovanligt, utförd i flätat skinn. Om jag minns rätt sade säljaren att den är från 1970, då hennes man fick den i present av sina föräldrar. Tyvärr sitter kudden lite snett eftersom ett av banden töjts ut under årens lopp. Just nu lutar det åt att klä om kudden i ulltyg hos en lokal tapetserare och samtidigt ordna upp problemet med remmarna. Den har fått lite läderrengöring och läderbalsam så den blev lite mjukare, men annars duger den utmärkt som den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar